zondag 9 mei 2010

Aflossingstriatlon Geel - 9 mei 2010

Ik wou al eens in open water zwemmen voordat ik echt een volledige wedstrijd zou meedoen. Geen probleem, we doen mee in Geel, een triatlon voor trio’s, elke persoon doet 1 onderdeel. We maakten 2 teams “Tik tak vollen bak’, met mijn vrouwke, Shara en mijn collega en sterfietser Jeroen. En dan team 2 “Tik tak op’t Gemak’ met mezelf, Kevin en marathonloper Peter VM. Het water was amper 13 graden waardoor het zwemmen eerst figuurlijk in het water dreigde te vallen en pas op de ochtend zelf werd beslist om toch te zwemmen. Ik en Vanessa gingen in het ijskoude water, voorzien van een goede laag vaseline (wij, niet het water).

Wonder bij wonder ging het zwemmen me redelijk af, al heb ik nog vrij veel schoolslag gezwommen. Vanessa kwam echter vlak na mij pas uit het water na een serieuze aanval van de koude te hebben gehad.

Kevin reed de longen uit zijn lijf maar op Jeroen stond geen maat natuurlijk. En de ‘vollebakkers’ kwamen enkele minuten voor de ‘optgemakkers’ over de eindstreep. Mijn test was echter geslaagd. Ik had in extreme koude toch het water overleefd, al was het dan nog met de nodige schoolslag. Alweer een klip minder om te trotseren in mijn triatlonqueeste.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten