zaterdag 14 april 2012

BrTC Paasstage 2012


Vorige week zijn we wederom afgezakt naar Recogne nabij Bastogne voor de jaarlijkse BrTC paasstage. Het zonnetje straalde niet zoals vorig jaar maar uiteindelijk hebben we toch slechts 1 fietstraining moeten vervangen wegens de slechte weersomstandigheden.
Ik was spijtig genoeg goed ziek vertrokken waardoor ik de eerste dagen niet echt tot een deftig niveau kwam. Gelukkig keerde het tij het tweede deel van de week.

De sfeer zat er onmiddellijk goed in, met een spelletje 'Wie is de Mol?' als een rode draad door de ganse week. Veters aan elkaar binden, snookerballen wegstoppen, bekertjes met water op de gang zetten, niemand was veilig voor de saboteur van de week.
Koen, Martine, Freddy en Nicole losten elkaar af in de keuken zodat we nooit energie tekort kwamen voor de pittige trainingsreeks opgesteld door Luc en onze zwemtrainers.
Onze 3 zwemtrainingen van anderhalf uur hebben we afgewerkt in het Frederik De Burghgraeve zwembad in hartje Bastogne, onder deskundige leiding van trainster Charlotte. Eerst een stevige snelheidstraining, gevolgd door een duurtraining, om op het einde van de week af te sluiten met een hersteltraining met tussendoor een test op de 50 en 100 meter sprint. Niet aan mij besteed dat sprinten. Ik kan nooit de vorderingen die ik maak op de 30min test herhalen op de sprints.

Qua looptrainingen had Luc voor een goede afwisseling gezorgd tussen herstellopen, duurlopen, een nuchtere loop, en enkele stevige interval/intensieve lopen op een helling. Naarmate ik me beter en beter voelde, kon ik ook terug mijn plaatsje in de groep 'opeisen' en stevig doortrekken op de hellingen.
Ook na de meeste fietstochten sloten we af met een korte loop om de overgang te oefenen voor de spiertjes. Gelukkig vormt dat geen probleem meer voor de meesten.
 
De fietstochten waren zeer pittig. Vooral de extreme weersomstandigheden maakten de ritten loodzwaar, met ijzel, stormwind en koude. 
Gelukkig werden de wegwerkzaamheden ons bespaard dit jaar en konden we alle routes afwerken zoals door mezelf en Peter uitgetekend. De koninginnenrit van donderdag bracht ons weer naar enkele mooie hellingen in de buurt van La Roche en Houffalize. De bezemwagen met Kevin en Kelly reed de ganse dagen tussen de verschillende groepen om de nodige assistentie te leveren en kiekjes te maken. Zo kenden we de nodige pech met valpartijen, klapbanden en defecte kettingen. Ik sloeg er dit jaar in mijn ketting los in 2 te trappen op een helling. Gelukkig was technieker Kilian vlakbij met de wisselstukken. Uiteindelijk heeft iedereen het zonder al te veel kleerscheuren overleefd.

Tussendoor was er tijd voor veel ontspanning met de quiz en een geslaagd 'nachtspel' in het bos. De Wii bleek een zeer effectief middel om de tijd te doden tussen de trainingen, terwijl het buiten regende. Gelukkig was er nog tijdig een opklaring om een wisseltraining te doen waarbij we onze skills konden oefenen bij het wisselen op en af de fiets. Gelukkig moet ik hier niet te veel tijd in steken voor de lange afstand want echt geweldig gaat me dat technisch niet af. Al zullen die 2 paar sokken er ook wel voor iets tussen gezeten hebben, want echt warm was de Ardeense grond niet.

Kortom de stage was ondanks het slechte weer uitermate geslaagd en we appreciƫren ook enorm de waardering die we van de mensen hebben gekregen voor onze organisatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten